1396-10-06 13:59
714
0
48357
در نشست بصیرت و روشنگری 9 دی مینودشت عنوان شد؛

فتنه ها از عوامل پیچیدگی جامعه اسلامی است

نشست بصیرت و روشنگری 9 دی در بخش کوهسارات شهرستان مینودشت با سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مینودشت برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر، حجت الاسلام محمد مظفری در این مراسم گفت: فتنه ها از عوامل پیچیدگی جامعه اسلامی است، جامعه اسلامی یک جامعه بسيار پيچيده است. برخلاف جامعه کفر که بسيار بسيط و ساده است. یکی از علل پيچيده بودن جامعه اسلامی در این است که پيچيده در فتنه هاست.

وی افزود : در حکمت 93 نهج البلاغه آمده است: "دعا نکنيد که خدایا مرا به فتنه گرفتار نکن" چراکه بی شک همه به فتنه گرفتار میشوند؛ بلکه دعا کنيد "خدایا مرا از گمراهی های فتنه نجات بده." این فتنه ها به قدری شدید است که حتی بسياری از کسانی را که در ابتدا حاضرند برای قيام امام حسين (ع) جان بدهند و برای او نامه می نویسند و او را به قيام دعوت می کنند، به تدریج قاتل امام حسين (ع) می شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مینودشت خاطر نشان کرد: پیدایش فتنه در خطبه 878 نهج البلاغه آمده است: فتنه در درجات پنهان آغاز میشود. آغازش مثل یک جوان خوش قامت است ولی وقتی مستقر شد، دردآور و ناخوشایند میشود. در خطبه 93 حضرت میفرماید: "وقتی فتنه می آید، همه انکارش میکنند ولی وقتی رفت، همه میفهمند که چه بر سرشان آمده است.

minookhabar48 2

minookhabar48 2

minookhabar48 2

minookhabar48 2

minookhabar48 2

minookhabar48 2

minookhabar48 2

minookhabar48 2

minookhabar48 2

minookhabar48 2

minookhabar48 2

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.